2komentarze

Ocet jabłkowy na odchudzanie – czy pomoże mi schudnąć?

Ocet jabłkowy – znany, lubiany i zyskujący druga młodość preparat o wielu zastosowaniach. Doskonały środek na odchudzanie? Lek na lepsze krążenie a może świetny środek czyszczący? Dowiedz się do czego służy, jakie ma właściwości i działanie!

Ocet jabłkowy – czym on tak naprawdę jest?

O occie jabłkowym głośno jest od wielu lat, pierwsze wzmianki o tym cudownym środku pojawiły się już w dawnych czasach, wspominał o nim sam Hipokrates. Słyszał o nim każdy, ale czy wiemy czym jest ocet jabłkowy i do czego służy?

Ocet jabłkowy to nic innego jak wodny roztwór kwasu octowego, który jest jedną z dostępnych odmian octu. Jest bezpieczny i skuteczne radzi sobie z wieloma dolegliwościami. Stosujemy go jako środek obniżający poziom cholesterolu[1], poprawiający trawienie czy wreszcie doskonały lek na odchudzanie.

Wykorzystywany jest nie tylko jako lekarstwo ale także preparat kosmetyczny czy środek czyszczący. Ocet jabłkowy stosowany w rozsądnych ilościach korzystnie wpływa na organizm człowieka, jest doskonałym źródłem wielu witamin i pierwiastków potrzebnych do jego prawidłowego działania.

Ocet jabłkowy to doskonałe źródło:

  • Fosforu,
  • Sodu,
  • Magnezu,
  • Żelaza,
  • kwasu foliowego,
  • witamin a, e, k oraz b,
  • biotyny,
  • krzemu

wytwarzenie octu jabłkowego nie jest trudne

Dlaczego ocet jabłkowy jest tak popularny Poznaj jego właściwości!

Ocet jabłkowy ma szereg pozytywnych właściwości takich jak:

  • Działa bakteriobójczo i bakteriostatycznie – spowalnia infekcje bakteryjne i grzybicze. Ma korzystny wpływ na układ pokarmowy.
  • Odchudza – pektyny zawarte w occie jabłkowym redukują stopień przyswajania i magazynowania tłuszczu w organizmie oraz poprawiają funkcje trawienne.
  • Obniża poziom cukru i cholesterolu – kwas octowy, czyli jeden z głównych składników opisywanego produktu pomaga obniżyć poziom cukru oraz cholesterolu.
  • Dba o nasze włosy – oczyszcza cebulki i bardzo dobrze sprawdza się w walce z łupieżem.
  • Reguluje ciśnienie krwi – dzięki zawartości potasu poprawia krążenie krwi, reguluje pracę serca.

Ocet jabłkowy na odchudzanie – czy faktycznie działa?

Ocet jabłkowy od lat uważany jest jako doskonały środek na przyspieszenie redukcji tkanki tłuszczowej. Wiele osób stosuje go podczas swoich kuracji odchudzających – warto w tym miejscu zaznaczyć, że niewiele osiągniemy pozostając przy złych nawykach żywieniowych. Choć ocet jabłkowy wspomaga proces odchudzanie to nie może być traktowany jako magiczna różdżka, dzięki której w mgnieniu oka zredukujemy naszą wagę.

Ocet jabłkowy, szczególnie ten dobrej jakości jest cennym źródłem kwasu chlorogenowego, beta-karotenu i flawonoidów. Zawiera w swoim składzie witaminy i minerały. Dzięki poprawie trawienia, którą uzyskujemy w trakcie kuracji nasz metabolizm przyspiesza.

Polecamy: Środki przeczyszczające – czy wspierają proces odchudzania?

Szybki efekt odchudzający, który można uzyskać na początku kuracji związany jest jednak przede wszystkim z odwodnieniem, które produkt ten powoduje. Po pierwszych efektach przychodzi zastój; mamy przecież w organizmie ograniczoną ilość wody, której możemy się pozbyć.

Dalej trzeba dołączyć dobrą dietę i ćwiczenia. Tylko zdrowy styl życia zapewni szybką utratę zbędnych kilogramów, bez tego szybko okaże się, że ocet jabłkowy nie jest żadnym panaceum na odchudzanie!
czy ocet jabłkowy pomaga schudnąć?

Jaki wpływ na organizm ma regularne stosowanie octu jabłkowego?

Pomimo setek lat używania octu jabłkowego ciągle nie wiemy o nim wszystkiego. Z całą pewnością rozsądnie dawkowany może przynieść szereg korzyści. Często słyszymy, że regularne stosowanie octu jabłkowego zmniejsza ryzyko raka i zwalcza różne, nawet ciężkie infekcje – ciągle nie wiemy jednak na ile są to potwierdzone informacje.

Badania wykonywane na zwierzętach[2] sugerują, że stosowanie octu jabłkowego może spowalniać powstawanie komórek rakowych i redukować ryzyko wystąpienia poważnych chorób serca. Niestety do tej pory nie uzyskaliśmy potwierdzenia w postaci wyników badań u ludzi.

Jak pić ocet jabłkowy, żeby schudnąć?

Ocet jabłkowy przyjmować możemy na wiele sposobów. Dawka, którą należy przyjąć jest zależna od środka, którym dysponujemy. Inaczej będziemy stosować ocet jabłkowy w postaci płynnej, a inaczej ten, w formie tabletek.

Wydaje się, że najlepsze efekty uzyskamy stosując niepasteryzowany ocet jabłkowy, najlepiej z babcinego przepisu. Pamiętajmy, że dobrej jakości ocet to ocet żywy, który nie został poddany procesowi pasteryzacji i filtracji.

Aby uzyskać najlepsze efekty należy przygotować miksturę z wykorzystaniem 2-3 łyżeczek takiego octu rozpuszczonych w szklance przegotowanej wody. Tak przygotowany roztwór stosujemy trzy razy dziennie, najlepiej przed posiłkami. Pamiętajmy, by nie stosować zbyt dużych dawek, bo nie przyspieszy to efektów a może nam zaszkodzić!

Jeśli stosujemy suplement octu jabłkowego w postaci tabletek to musimy dostosować się do zaleceń producenta.
ocet jabłkowy własnej roboty jest najzdrowszy

Jak zrobić ocet jabłkowy w domu – szybki przepis dla każdego

Ocet jabłkowy możemy kupić właściwie w każdym sklepu, różni się on sposobem produkcji, jakością i ceną. Najdroższy będzie niefiltrowany, niepasteryzowany ocet produkowany z ekologicznych jabłek. Nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić ten magiczny eliksir w zaciszu własnej kuchni. Poznaj przepis na ocet jabłkowy własnej produkcji.

Potrzebne składniki:

  • jabłka
  • przegotowana, letnia woda
  • cukier

  1. Jabłka dokładnie myjemy i kroimy na ćwiartki. Nie pozbywamy się pestek, skórek i gniazd nasiennych.
  2. Mieszamy wodę z cukrem zachowując proporcje: 1 łyżka cukru na ok 250ml wody.
  3. Jabłka zalewamy wodą z cukrem – całość umieszczamy w większym słoiku. Bardzo ważne jest, by jabłka cały czas zanurzone były w wodzie – w przeciwnym razie może pojawić się pleśń i całość trzeba będzie wyrzucić.
  4. Całość zabezpieczamy z góry gazą i odstawiamy.
  5. Pamiętamy o codziennym przemieszaniu mikstury.

Proces fermentacji trwa około 3-5 tygodni, duży wpływ ma tutaj temperatura – im zimniej, tym fermentacja będzie trwała dłużej. Gdy ocet będzie gotowy musimy wszystko odsączyć i… gotowe!

Przygotowując ocet jabłkowy w domu masz pewność wysokiej jakości składników użytych do produkcji oraz braku niepotrzebnych dodatków.

Dlaczego nie przesadzać z piciem octu jabłkowego – najpopularniejsze skutki uboczne

Ocet jabłkowy, jak każdy inny produkt może powodować pewne skutki uboczne. Powstają one przeważnie w przypadku stosowania zbyt dużych dawek, oraz używania go zbyt długo. Do najpopularniejszych skutków ubocznych zaliczamy:

  • obniżenie poziomu potasu,
  • hipoglikemię
  • uszkodzenie szkliwa[3]
  • podrażnienie śluzówki żołądka, które może prowadzić do powstania wrzodów

Co ważne – ocet jabłkowy może wchodzić interakcję z lekami na cukrzycę i serce. Jednoczesne picie octu i stosowanie leków przeciwcukrzycowych może prowadzić do hipoglikemii.

Nie powinny go przyjmować kobiety w ciąży, karmiące piersią i dzieci poniżej 18 roku życia, chociaż zdania na ten temat są podzielone. Spożywania octu jabłkowego powinny wystrzegać się także osoby cierpiące na refluks, choroby żołądka i inne schorzenia układu pokarmowego. Wiadomo, że produkt ten może zaburzać wchłanianie niektórych substancji odżywczych.

Czy biorąc pod uwagę możliwość wystąpienia skutków ubocznych picie octu jabłkowego jest bezpieczne?

Tak, picie octu z zachowaniem odpowiednich dawek nie powinno spowodować większych skutków ubocznych. Pamiętajmy jednak, żeby we wszystkim zachować umiar. Zbyt długie i intensywne używanie tego produktu, lub stosowanie go w przypadku chorób, które może nasilać jest błędem, którego powinniśmy się wystrzegać.


[1] – https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1271/bbb.90231
[2] – https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29091513/
[3] – https://www.health.harvard.edu/blog/apple-cider-vinegar-diet-does-it-really-work-2018042513703

Komentarzy

  1. maria
    • Lena200

Odpowiedz